- MENU GŁÓWNE BIP
- Moja sprawa
- Wydział Komunikacji i Transportu
Zgłoszenie zbycia pojazdu
Kto może załatwić sprawę:
Wniosek składa właściciel pojazdu lub pełnomocnik.
Wymagane dokumenty:
- wniosek zawiadomienie o zbyciu pojazdu,
- kopia dokumentu przeniesienia prawa własności lub jego drugi egzemplarz.
Dokumenty do wglądu:
dowód osobisty właściciela i współwłaściciela
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Uwagi:
W przypadku zbycia pojazdu właściciel jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu w terminie nieprzekraczającym 60 dni.
W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu czasowo wycofanego z ruchu dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu i kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.)
Wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie lub zbycie pojazdu.pdf (141,37KB)
Wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie lub zbycie pojazdu.docx (20,41KB)